Monday, December 31, 2018

Gembira Sihat Kaya & Bijak!

Rakan-rakan sekalian, saya ucapkan kita semua

Selamat tahun baru yang:

Gembira
Sihat
Kaya &
Bijak!

Bagaimana untuk menjadi lebih bahagia? Buat orang bahagia dan damai, maka kita menjadi begitu. Untuk mendengar mereka, untuk berkongsi beban dan tekanan mereka. Membebaskan mereka dari penderitaan dan kesakitan.

Untuk menjadi lebih sihat? Bantu orang lain lebih sihat. Kongsi idea organik semulajadi dalam mengukuhkan sistem kekebalan tubuh yang betul. Bantu orang mengurangkan pergantungan pada bahan kimia dan hormon buatan. Mengelak dari dadah dan kecanduan toksik. Mengurangkan atau memotong makanan haiwan ternakan.

Untuk menjadi lebih kaya? Bantu orang yang kurang bernasib baik daripada kita untuk berjaya, untuk membantu mereka menyokong mata pencarian dan keluarga mereka. Bekerja dalam industri teliti dan jauh dari perniagaan yang tidak bertanggungjawab kepada masyarakat.

Untuk menjadi bijak? Bantu orang melihat hubungan dan keseimbangan badan, minda dan jiwa. Untuk melihat matlamat utama kewujudan individu. Untuk membebaskan orange ramai daripada ketakutan yang tidak diketahui ... Membantu manusia untuk memahami perjalanan kehidupan dan kematian ...

Semuanya, kita bekerja untuk orang bukan untuk diri kita sendiri. Jika kita hanya bekerja untuk diri kita sendiri, kita tidak ternyata menjadi tindakan "sebab dan akibat"; dan dengan itu tidak ada yang kembali kepada kita. Sesungguhnya itu tidak baik kerana 'kita' adalah sebahagian daripada manusia.

Ingat, dan lihat dengan jelas bahawa:

- Apa yang kita bagi akan kita dapat. Dan begitu juga sebaliknya.
- Pencegahan sentiasa lebih baik daripada rawatan/penyembuhan. Kebanyakan masa tidak ada ubat, untuk masa lain rawatan pun bukanlah pendekatan yang baik dan mungkin datang dengan kesan sampingan.
- Memberi adalah lebih baik daripada mendapat; betapa bertuah dan memberkati kita untuk bermampuan menawarkan bantuan kami kepada orang ramai.

Akhir sekali, melayan orang tua kita dengan baik. Mereka mungkin atau mungkin tidak ibubapa yang baik masih kita di sini sekarang kerana mereka. Tanpa ibubapa, datuk dan nenek moyang kita, tidak akan ada kebahagiaan, kesihatan, kekayaan dan kebijaksanaan yang baik untuk dimulakan.

Rakan-rakan sekalian, saya harap kita semua

Lebih bahagia
Lebih sihat
Lebih kaya &
Lebih bijak buat tahun baru!

Dan sekarang kita tahu apa yang perlu dilakukan untuk dapat semua ini!

No comments:

Many types and choices of Covid-19 vaccines

  The world has got many choices of Covid-19 vaccines! So is Australia going to!   TGA Australia has approved of Covaxin and Sinovac and ver...